חדשות

ארגון הצלה פינה במטוס מיוחד מטופל כבד משקל מקפריסין לישראל

צעיר במשקל יותר מ-300 ק"ג הוטס אתמול מקפריסין במבצע שינוע מורכב של ארגון איחוד ההצלה לקבלת טיפול רפואי וניתוח לקיצור קיבה בישראל

מטוס קל הוסב לאמבולנס רפואי, נבנה מתקן מיוחד לשינוע המטופל והאלונקה שבה הועבר הותאמה למידותיו. צילום: איחוד הצלה

צעיר בן 21 שמשקלו יותר מ-300 ק"ג הוטס אתמול (ב') לישראל מקפריסין במבצע מיוחד של ארגון איחוד ההצלה לקבלת טיפול רפואי וניתוח לקיצור קיבה. משרד הבריאות הקפריסאי פנה לכמה מדינות באיחוד האירופאי על מנת לטפל בצעיר שלא נמצאה לו מסגרת טיפולית מתאימה במדינה, אך נענה בשלילה.

בעזרת מהנדסים הוסב מטוס קל למבצע ההטסה של המטופל כבד המשקל. בין השאר נבנה מתקן מיוחד לשינוע המטופל והאלונקה שבה הועבר המטופל הותאמה למידותיו.

פרופ' דוד לינטון, מומחה להרדמה, לשעבר מנהל היחידה לטיפול נמרץ בבית החולים הדסה, בעל ניסיון בפינוי חירום רפואי בהטסה, פיקד על המבצע. הוא סיפר כי המשימה היתה לא רגילה ומעניינת. מטוס קל מסוג AC7, שלרוב משמש לביצוע צניחה חופשית, הוסב לאמבולנס רפואי ונקבעו בו שני מושבים לרופאים, מושב לפרמדיק ומושב למהנדס שיצר את המתקנים המיוחדים והיה אחראי לבטיחות האלונקה שעליה נישא המטופל, לפתיחת דלתות החירום במידת הצורך ועזרה בהטענה ובפריקה של המטופל. בנוסף, נוצרה רמפה מיוחדת שנועדה להעלות ולהוריד את האלונקה לאמבולנס.

המטוס ובו המטופל נחת בחיפה והצעיר הועבר לבית החולים הסיעודי נאות המושבה בנס ציונה, כשהוא מלווה בניידות חירום. בישראל הוא יעבור בדיקות וטיפולים על מנת שיוכל בהמשך לעבור ניתוח לקיצור קיבה.

ניסן חפץ, פרמדיק מוטס ביחידה לפינוי בהיטס של איחוד הצלה, אחראי בקרה רפואית בארגון, שהשתתף במבצע סיפר כי את מתקן השינוע בנו המהנדסים ממעמד הרמה לאופנועים בהתאם לגובה הנדרש. "בדרך כלל יש מגבלה של עד 180 ק"ג בהטסה רפואית ומעבר לכך, לא בכל מטוס ניתן להכניס את המיטה שהותאמה לגודל המטופל בדלת המטוס. אך בזכות מאמציו של פרופ' לינטון הגיע אישור חריג להשתמש במטוס שיש בו משטח רחב ריק בחלקו האחורי ואליו הוכנסו האלונקה ומתקן השינוע".

פרופ' לינטון ביקש להודות לנני רוזנשטיין, המהנדס שהוביל את בניית המתקנים, לטייס אלי פרץ מ"עיט תעופה" ולד"ר ערן שנקר, רופא רת"ע.

נושאים קשורים:  "איחוד הצלה",  מסוק פינוי,  פרופ' דוד לינטון,  קפריסין,  ישראל,  קיצור קיבה,  חדשות
תגובות
17.04.2024, 19:49

איך אנשים מגיעים למשקל הזה????