ישראל במלחמה

דובר המרכז הרפואי איכילוב זומן לשימוע לפני פיטורים

בעקבות הביקורת על מסיבת העיתונאים באיכילוב עם החטופה יוכבד ליפשיץ, אבי שושן, דובר המרכז הרפואי זה 13 שנה, ישלם את מחיר אי הסדרים

אבי שושן, דובר איכילוב. צילום: עוז מועלם

דובר בית החולים איכילוב בתל אביב, אבי שושן, יזומן לשימוע לפני פיטורים ביום ד' הקרוב, לאחר שהושעה מעבודתו בעקבות מסיבת העיתונאים שנערכה ב"איכילוב" לחטופה ששוחררה, יוכבד ליפשיץ.

המסרים שהעבירה ליפשיץ על שהותה בשבי גררו ביקורת על כך שלא תודרכה טרם מסיבת העיתונאים, אך מיד לאחר מכן הבהירו ב"איכילוב" כי "בית החולים ביקש לאפשר לחטופה ומשפחתה ולכלי התקשורת שיח מסודר ומתואם" וכי "הדרכת המשפחה בהקשר לאופי ותוכן המסרים לא נמצאת באחריותנו אלא בידי הגורמים הבטחוניים וההסברתיים הרשמיים שמצויים בקשר ישיר עם המשפחה".

מסיבת העיתונאים הוגדרה כ"פיגוע תקשורתי", ושושן, דובר בית החולים איכילוב ב-13 השנים האחרונות, כתב לאחר האירוע: "אני מבקש להבהיר כמה נקודות: אף גורם ממשלתי או בטחוני לא תדרך או נתן לי נהלים לגבי התנהלות תקשורתית מול החטופות שחזרו משבי. כל כלי התקשורת היו בבית החולים משעה חמש בבוקר וביקשו לראיין את החטופות והמשפחות. נאלצנו להוציא בכוח צלמים וכתבים מתוך המחלקה בה הן מאושפזות. במקביל, המשפחה כבר החלה לתת ללא תיאום איתנו ראיונות ב'איכילוב' לערוצים כמו CNN למשל".

עוד סיפר שושן לאחר מסיבת העיתונאים כי "בבוקר יצר איתי קשר דובר מטעם אישיות בכירה ונתן הערה לגבי ראיון שנתנה אשת צוות (לא על המשפחה או החטופה). ניגשתי למשפחה ברגע שהם הודיעו שהם יוצאים לתקשורת והדגשתי בפניהם שיזכרו שיש פה מאבק הסברתי. שיהיה ברור, אני לא יכול ואסור לי להכתיב לאדם שחוזר משבי מה לומר, אני לא צנזורה וזה לא בסמכותי. השאלה היא של מי, אם בכלל. נושא זה עכשיו נמצא בבדיקה משפטית".

בראיון שנתן לתכנית קלמן וליברמן ב"כאן" ושקטעים ממנו הביא אסף ליברמן ב-X (לשעבר טוויטר), אמר שושן: "מצאתי את עצמי אויב העם. מטחי קללות ואיחולי מוות. הציבור מחפש מישהו להאשים. הייתי בטוח שלמישהו יש אחריות ונהלים לגבי החטופה. פניתי לדובר צה"ל ואמרו לי שהיא אזרחית והם לא אחראים עליה".

במטה הממונה על חטופים ונעדרים הגיבו לקלמן ליבסקינד ואמרו: "אנו שמחים שהגברת ליפשיץ שבה הביתה. בהגעתה לבית החולים תושאלה ותודרכה על ידי גורמי מקצוע מטעם המטה הממונה על חטופים ונעדרים, כולל גורמי שירות ביטחון כללי. לצערנו, יצאה למסיבת עיתונאים עם דוברות בית החולים למרות בקשתנו שלא לעשות כן". ליברמן הוסיף וכתב כי "הגב' ליפשיץ תודרכה מראש, היא ומשפחתה, וכך גם זוג החטופות הקודמות ששוחררו. מטעם המטה היו שם גורמי מקצוע שונים והם שתדרכו אותה".

כתבים שעבדו מול שושן במשך שנים הגיבו על ההודעה ב-X (טוויטר): "להפיל הכל על הש.ג זה קל, אבל שושן, שנחשב לדובר מקצועי שעשה מהפכה בתדמית של בית החולים, הצליח לדברר את 'איכילוב' לכל העולם בתקופת הקורונה וסייע להיאבק בפייק ניוז בתקופת החיסונים וכך ליצור אמון בין הממסד הרפואי לציבור, הוא באמת האחרון שאפשר להאשים במחדל שקרה".

בציוץ אחר נכתב: "הממשלה סוף סוף מצאה מי האיש שישלם במשרתו בגלל מחדל ה-7 באוקטובר - אבי שושן, דובר בית החולים איכילוב. אותו הם זורקים מתחת לגלגלים. דובר מקצועי ותותח שפעל בוואקום מוחלט שהותירה הממשלה ואפשר מסע״ת ליוכבד ליפשיץ. שר הבריאות, גל הירש, משרד רוה״מ, הם לא הנחו ולא פעלו אבל הוא ישלם את המחיר. בדיחה".

כזכור, על רקע הביקורת על מסיבת העיתונאים שנערכה עם החטופה ששוחררה יוכבד ליפשיץ, משרד הבריאות גיבש נוהל לפינוי חטופים ועל פיו ההחלטה לאיזה בית חולים יפונו חטופים תהיה של המשרד בלבד.

נושאים קשורים:  אבי שושן,  דוברות,  הסברה,  חדשות,  ישראל במלחמה,  יוכבד ליפשיץ,  איכילוב,  חטופים,  משרד הבריאות
תגובות
15.11.2023, 19:17

אוקי, פישל. כן, בהחלט. חגג את הסיקור שהקים ועשה פאדיחה רצינית.
אז ניתן לו בראש, בסדר.
לפטר?! מאד דרסטי, לא?

אנונימי/ת
15.11.2023, 19:28

המסר עבר וזה מה שחשוב. אחריות, לא אחריות - בפעם הבאה אף אחד בבית החולים הזה לא ישחק ראש קטן.

15.11.2023, 21:10

מי שצריך להתנצל ולהתפטר הוא מנהל בית החולים ששמח לגזור קופון על תשומת הלב
אם הדובר פעל בניגוד להנחיות שנתנו לו צריך לפטר אותו

אנונימי/ת
16.11.2023, 01:03

אבי שושן דובר איכילוב?
חשבתי שהוא ביביסט שמגן על הממשלה הנוראית הזו באולפני הטלויזיה

אנונימי/ת
16.11.2023, 06:07

לא מכיר לעומק את המקרה, אבל אולי נפטר גם את הממשלה הרעה שלנו שפישלה הרבה יותר?

16.11.2023, 21:10

ממש חבל שהוא משלם את המחיר. אם זו באמת הסיבה לפיטוריו..